|
|
|
|
הי, הגר, ברוכה הבאה לפורום!
מאת:
אביטל
Sep 05, 2018
||
22:15
מקרה מסקרן מאד!
בחור בעל שגיאות כתיב מרובות וסיים לימודי הנדסאות... קודם כל מעניין - כיצד זה קרה? הרי במבחנים לתואר הנדסאי נדרשת כתיבה לא מבוטלת. האם מדובר בהקלות שהוא קיבל או שבתקופת לימודיו עשה מאמץ וכן הצליח למצוא דרכים לכתוב נכון?
אם כן- חשוב להחזיר את המודעות שלו לאסטרטגיות אלו. מניסיוני - אימון להאט בעת כתיבת הודעות, קריאת הודעה לפני ששולחים אותה ושימוש מושכל בניבוי מילים הנמצא בכל סמארטפון עשויים לסייע להפחתת שגיאות כתיב.
מומחים להתמודדות עם שגיאות כתיב נמצאים המחלקות מיוחדות לכך במוסדות להשכלה גבוהה. כך יש את מכון "חדד" בבר אילן, מרכז ללקויי למידה במכללת תל חי, מרכז דומה באו"פ ברעננה. אולי אחד מהמקומות הללו נגיש לו ואפשר לבדוק שם אופציה להכוונה מקצועית בתחום...
בכל אופן - אשמח להיות בקשר ולנסות לכוון עוד.
בהזדמנות זאת - שנה טובה לך ולכל חברי הפורום.
אביטל
|
|
|
•
|
שגיאות קשות והעדר פיסוק
הגר
|
|
|
Sep 05, 2018 | 10:36
|
|
שלום אביטל- אני מלווה בחור דיסלקטי בחיפוש עבודה. הוא בן 38 ויליד הארץ. סיים הנדסאי תעו"נ. בשפה דבורה יש לו שגיאות של זכר/נקבה, לדוג, "שנים קשים". בכתיבה יש לו שגיאות רבות שמקשות על ההבנה. החסרת אותיות, סיקול אותיות, וכמובן שגיאות כתיב של אותיות בעלות צליל דומה. סתם דוג, "לבאל" - כוונתו להבהל....בנוסף, הוא לא משתמש בכלל בסימני פיסוק. בהודעות אלי אני עסוקה בניחושים. במצבו, הוא לא יכול לגשת לתפקידים שיש בהם כתיבת מיילים ומסמכים. האם ניתן להפנותו לגורם כלשהו לסייע לו לשפר את תפקודו?
תודה, הגר
|
|
|
|
|
•
|
הי, הגר, ברוכה הבאה לפורום!
אביטל
> את/ה נמצא כאן
|
|
|
Sep 05, 2018 | 22:15 |
|
מקרה מסקרן מאד!
בחור בעל שגיאות כתיב מרובות וסיים לימודי הנדסאות... קודם כל מעניין - כיצד זה קרה? הרי במבחנים לתואר הנדסאי נדרשת כתיבה לא מבוטלת. האם מדובר בהקלות שהוא קיבל או שבתקופת לימודיו עשה מאמץ וכן הצליח למצוא דרכים לכתוב נכון?
אם כן- חשוב להחזיר את המודעות שלו לאסטרטגיות אלו. מניסיוני - אימון להאט בעת כתיבת הודעות, קריאת הודעה לפני ששולחים אותה ושימוש מושכל בניבוי מילים הנמצא בכל סמארטפון עשויים לסייע להפחתת שגיאות כתיב.
מומחים להתמודדות עם שגיאות כתיב נמצאים המחלקות מיוחדות לכך במוסדות להשכלה גבוהה. כך יש את מכון "חדד" בבר אילן, מרכז ללקויי למידה במכללת תל חי, מרכז דומה באו"פ ברעננה. אולי אחד מהמקומות הללו נגיש לו ואפשר לבדוק שם אופציה להכוונה מקצועית בתחום...
בכל אופן - אשמח להיות בקשר ולנסות לכוון עוד.
בהזדמנות זאת - שנה טובה לך ולכל חברי הפורום.
אביטל
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Sep 07, 2018 | 11:06 |
|
תודה על המענה. בלימודיו הוא נבחן רק בע"פ. בעקרון את ממליצה להפנותו לסוג של אימון? זה נראה לי אצלו מעבר.לבעיית כתיב. הסגנון ואופן הביטוי מאוד עילגים. אשמח להארה ואברר בקשר לאותם מרכזים. תןדה
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Oct 10, 2018 | 17:16 |
|
תקשיבי מבינה אותך גם לי היו שגיאות רבות זה עניין של תרגול כיום עם הוואצאפ שעזר לי המון אני ואמא שלי עבדנו במשך שנה וחצי מטעויות ירד אולי תנסי גם את איתו כל פעם שטעיתי אמא שלי תקנה אותי בלי להעיר איך כותבים פשוט כתבה את המילה נכון
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Oct 13, 2018 | 23:55 |
|
אכן - הניסיון מראה שעבודה שיטתית עם מתווך צמוד תמיד מניבה פרות...
מה שכן - לא לכולם משמהו כזה...
אבל אני יודעת שאותם מרכזים לתמיכה בלקויי למידה עוסקים בין השער באימון בכל הקשור לכתיבה אקדמית - הבעה שיגאות כתיב וכו''.
עוד רעיון שחשבתי לתת להג - כדאי לשבת עם הבחור וליצור בפלאפון מאגר של הודעות. כאלו שיוכל להשתמש בהם עם אפשרות להוסיף משהו.
למשל: "לא יכול לדבר עכשיו, תתקשר אלי ב...."
"ניפגש היום ב..." וכו'', לפי צורך שלו כעת..
נראה לי שזה כבר יכול להפחית שגיאות כתיב ומבחינת הניסוח הוא לא יצטרך "להמציא גלגל" .. נראה לך, הגר?
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Nov 04, 2018 | 20:51 |
|
תתפלאי אבל יותר קשה לקרוא משפט כיוון שכל האותיות רצות בצורה לא הגיונית לפחות אצלי זה לא פתרון,ולכן אינו מתאים לכולם אבל כמו שאמרתי שגיאות היו רק צריך לדעת מה הדרך שלו רק ניסוי וטעיה יוכלו לעזור לו כולנו חושבים שונה לכן גם השיטה שלך יכולה לעזור אבל נורא מוגבלת ויכולה לצור בעיות במשך השיחה
|
|
|
|
|
|
|
מקרא:
ללא תוכן °
הודעה חדשה
|
לחיצה על העיגול תוביל לפתיחת ההודעה בעמוד נפרד
|
|
|